top of page
Foutmelding I10 aeg Vaatwasser
Foutmelding I10 aeg vaatwasser: krijgt geen water
Geeft uw AEG vaatwasser foutcode I10 aan? Deze foutcode betekent dat de vaatwasser niet gevuld is met water. Dit kan komen doordat de waterkraan niet (voldoende) water levert. We vertellen je graag meer over vaatwassers die niet meer waterbestendig zijn:
1. Oorzaken van Foutmelding AEG vaatwasser I10
Verschijnt foutmelding I10 op het display van je AEG vaatwasser, dan is de vaatwasser niet meer gevuld met water. Dit kan verschillende redenen hebben, zoals:
De oorzaak van deze storing
-
De toevoerkraan is verkalkt en moet vervangen worden. Dit kunt u meestal herkennen doordat u de kraan met moeite open kunt draaien of dat u de kraan maar een kleine slag open kunt draaien.
-
De toevoer of afvoerslang is beklemd. Bij de inbouw van afwasautomaten kan het voorkomen dat de toevoer en afvoerslang beklemd raken achter het apparaat. Hierdoor wordt de waterdruk te laag is. Als u denkt dat dit het geval is, dan kunnen onze experts u het beste helpen.
-
Als de afwasautomaat niet een eigen afvoer heeft, dan kan deze ook op de afvoer van de spoelbak zijn aangesloten, dat is meestal via een zijaansluiting van de sifon. Het kan voorkomen dat de monteur tijdens de installatie van uw afwasautomaat per abuis vergeet om de stankafsluiter van deze zijaansluiting weg te halen. Dit zorgt er weer voor dat de afwasautomaat zijn water niet kwijt kan. Vervolgens wordt de aquacontrol beveiliging geactiveerd. De waterinname wordt dan geblokkeerd en als u dan de stankafsluiter verwijdert of laat verwijderen, dan kan de machine zijn water weer kwijt.
-
Watertoevoerkraan levert niet voldoende (of geen) water. Deze oorzaak zou u zelf op kunnen lossen, door het stappenplan hieronder te doorlopen.
2. Zelf de vaatwasser Foutmelding I10 oplossen
U kunt de laatste oorzaak zelf proberen op te lossen door onderstaande stappen te volgen:
Zelf de storing oplossen
-
U kunt de toevoerslang losdraaien van de kraan
-
U kunt dan controleren of er water uit de kraan komt en natuurlijk is er voldoende water.
-
Dit kunt u controleren, de maatstaf die meestal in dit soort gevallen wordt gebruikt is een emmer. Een emmer met een inhoud van 10 liter zou binnen 1 minuut moeten kunnen worden gevuld.
3. Laat een witgoed technieker het probleem oplossen
De storing op laten lossen
Je kunt zelf proberen je AEG vaatwasser met foutcode I10 te repareren aan de hand van bovenstaand stappenplan. Neemt de vaatwasser nog steeds geen water op en kom je er niet zelf uit, dan adviseren wij om contact op te nemen met ons voor het probleem op te lossen
Afspraak Drookast
bottom of page